Monday, November 06, 2006

Marine Corps Birthday Ball



The Marine corps celebrated their 231st anniversary. I was invited to the ball on Yokota base by an old friend of mine. What an interesting experience.
The guest of honor was the actor R.Lee Ermey. Probably most famous for his role in Full Metal Jacket. Latest role was in Texas Chainsaw Massacre. He was actually a real drill instructor for 2 years.



米国海兵隊の設立231年記念フォーマルパーティーに招待されました。横田基地内で行われたのでちょっと入り口では緊張。でも招待してくれた友人(少佐)がうまくやってくれたいたのでノートラブルで基地の中に入れました。横田基地には実は海兵隊員は10人未満とのことらしいですが、毎年やっているというこの式は結構力入っていました。パーティー自体は主賓に米国の映画俳優のR.Lee Ermeyでした。その他お客さん含めて300人はいましたね。式の後はそれぞれ食事、歓談、ダンスと制服を着て踊る軍人はまるでアメリカの映画のようでした。

No comments: