Wednesday, November 29, 2006

Endless

Somethings seem endless. These six months have been an endless battle for me to raise money to fund our new project GT Channel. We successfully closed that deal and also launched the beta site too. Another thing that looked like it was taking forever was my working visa to enter the US. This took well over 2 years of planning and at least 1 year of preping docs to submit to the US embassy here in Japan. I was finally able to get the visa to work and live in the US.


The "Endress Boys"

エンドレスと思うことってしばしばありますよね。ここ最近半年は資金調達のために奔走する毎日。新事業のGTCHANNEL立上げの為です。ようやく目処も立ちベータサイトも無事開設しました。日本からは見えませんけど・・・
その他まったく終わりの見えなかったのはアメリカ就労ビザの準備と申請。気が遠くなるほど時間がかかりました。この会社の規模でそもそもE2申請自体が無謀だったのかもしれませんが、取れた今は嬉しい限り。準備開始から2年以上経ちました。実際に申請してからは2ヶ月半でとれましたけど。これで5年はばっちり働けます。とにかく資金調達とビザという大きな関門2つを突破できたのは本当によかった。
これで2007年1月にはアメリカに渡り再スタートです!
2007年このブログのテーマは「アメリカで起業した日本人」のテーマでやろうかな・・・
あまり難しいことを考えずにブログは気楽にやらせていただきます。

No comments: